עיצוב חדרי רחצה

אמנם חדר הרחצה הוא לא החדר בו אנחנו מעבירים את רוב שעות היום, אבל חדר רחצה מזמין ונעים בהחלט מעודד את השהות והחוויה במהלך ההימצאות בו.

בין אם אתם מחליטים לעשות שינוי קרדינאלי ובין אם תרצו לרענן ולסגנן את חדר הרחצה שלכם, ישנן כמה נקודות בסיס עליהם מומלץ לשים את הדגש:

צבעים וצורות:
אחת הנקודות החשובות ביותר, אשר תופסת גם במצב של שיפוץ וגם במקרה של אבזור וריענון החלל היא כמובן נושא הצבעים, המרקמים והצורות. יישום הסעיף הזה בלבד כבר ישנה את החלל בצורה משמעותית. במידה ואתם הולכים על שיפוץ וחידוש, חישבו על ריצוף מיוחד שמלווה את התנועה בחדר בצבע או בטקסטורה מעניינת, או אולי כיור שימשוך את תשומת הלב ויוסיף עניין. במידה ואנחנו מדברים על הסטיילינג של החלל, פה נפתח עולם שלם של אפשרויות – החל במגוון סוגי טקסטיל (שטיחים, וילונות, מגבות וכו')  ועד למדפים או אביזרי חדר רחצה עם טוויסט מגניב שיחזור על עצמו בכמה פינות של החלל. גם בנושא הריצוף דאגו גאוני הדור לפתרון יצירתי מאין כמוהו – מדבקות לאריחים וטפטים לחללים רטובים, תבדקו את זה, זה קיים וזה מדהים.

ארגון וסדר:
לכל אחד מאתנו יש את סדר הפעולות שלו בחדר הרחצה. האחד מצחצח שיניים ואז נכנס לחדר הרחצה או ההפך, ולאחרת יש "טקס קרמים" עם סדר קבוע, פעמיים ביום. לכן, חשבו על ארגון וסידור החפצים והסניטריה לפי סדר השימוש בהם. תחשבו על אחסון, אולי סלסלות, קופסאות ואם אתם משפצים – תחשבו על נישה בתוך הקיר בעומק של כ-15 ס"מ שם תוכלו לאחסן מוצרי היגיינה, נייר טואלט וכו'.

תאורה:
בשנים האחרונות מתעורר עולם העיצוב לתחום התאורה, עד לפני כ-5 שנים תכנון תאורה היה עניין של מסעדות וחנויות וגם שם כנראה לא כולם עסקו בזה. כיום, כל מעצב יודע שהתאורה היא מה שירים או יפיל את העיצוב בחלל. פיזור גופי התאורה בכמה נקודות בחלל ייצור אווירה יוקרתית ומסוגננת. למשל, מיקום של גוף תאורה מעל המראה (מעבר לעניין העיצוב, הנוחות במיקום התאורה מעל המראה הוא פונקציולי, מאוד נוח שיש מראה ש"רואים בה הכל"), פיזור של ספוטים לאורך הקיר של חדר הרחצה, מעל השירותים, ובכל מקום בו תרצו להגביר קצת את האור ואיפה דווקא תרצו תאורה מעט יותר רומנטית ומעומעמת.

עיצוב חדר הרחצה, בין אם דרך שיפוץ ובין אם מדובר בהלבשת החלל, הינו תהליך חשוב שיש לשים עליו את הדגש. אם יש דרך לייצר לעצמנו את חדר הספא הביתי שלנו אשר מותאם לנו ולצרכים שלנו, ומעבר לכך נוסיף גם עניין, צבע וחום לחדר בו אנחנו מתחילים ומסיימים את היום, אנחנו מוסיפים גם צבע וחום לחיים ולשגרה שלנו.