הום סטיילינג לבית

עיצוב מקלחת

עיצוב הבית מכיל בתוכו המון רבדים וביניהם מחקר הבית, תכנון החלל, בחירת ריהוט ולבסוף, הדובדבן שבקצפת, הקרם דה לה קרם – הלבשת הבית.

אחרי כל העבודה המפרכת, אישורי התוכניות, בחירות המוצרים, תכנון הקירות והסניטריה ועוד, מגיע השלב של הסטיילינג – אפשר להשוות את זה לשלב שבו מתלבשים, מסדרים את השיער, מתאפרים ולבסוף – התכשיט. בשלב זה אנחנו נוסיף את כל האקססוריז והצבעים, כריות, כורסאות, נרות, ציורים, ובעצם זה החלק שבו מלבישים לבית את אופיו הייחודי.

חשוב לציין שלפעמים שדרוג של דירה יכול להתבצע על ידי הלבשת החלל בלבד – ללא צורך בשבירת קירות, החלפת כיורים והחלפת החלונות.

אז מה הם השלבים לתכנון ויצירת החלל הלבוש והמעוצב?

בדק בית:
טרם לפגישתכם עם המעצב תנסו לגבש רעיון כללי לאיך הייתם רוצים לראות את הבית שלכם, מה הצבעים שאתם אוהבים בחללים, החומרים, הסידור, אופן התנועה בבית וכל דבר שעולה לכם בראש כחלק מהתהליך. תיעזרו באינטרנט, במגזינים ואולי גם בבתי מכרים שמצאו חן בעיניכם. בפגישה עם המעצב תוכלו לאסוף את כל המידע שאגרתם ובשילוב הרעיונות שלכם עם המעצב תוכלו להגיע לסגנון שלכם, שתואם את אורח חייכם ו"הטוויסט" האישי והמיוחד שלכם.

הקצאת תקציב:
חשוב שלפני התכנונים נדע מהו התקציב שאנו צריכים לעמוד בו, ובהתאם לתקציב נדע להתאים את הריהוט ואת שאר העיצוב אותו נרצה להתאים לבית.

השוואה:
נבחן את הסגנון הקיים בחלל ונבין באיזה אופן אנחנו משנים אותו, ולאחר מכן נגדיר מה היעד והסגנון אליו נרצה להגיע.

הגדרת פלטת צבעים וחומרים:
נדון בסכמת הצבעים בה אנו בוחרים, ובהתאם לסגנון אותו הגדרנו נחליט מהי פלטת הצבעים והחומרים שלנו. צבע הקירות או חיפוי קירות, ריצוף, אריחים, שיש, או אולי גם עץ.

ריהוט:
אחרי שהבנו מה התקציב, הסגנון והצבעים שאותם אנחנו רוצים זה הזמן לצאת לשופינג. לפי תכנית מוגדרת מראש נחליט באילו סגנון חנויות ואיזה רהיטים אנחנו קונים או משפצים. לפעמים עדיף לקחת את הספה המקורית ולרפד אותה מחדש מאשר ללכת לקנות ספה חדשה.

תאורה:
אמרו חכמים וצדקו, תאורה יכולה להקפיץ או להפיל את העיצוב. אנחנו צריכים לבחור את התאורה שתדע להדגיש (או מנגד לטשטש) את האזורים לפי הסגנון העיצובי אותו בחרנו או האילוצים בשטח. האפשרות לבחירת תאורה הן רבות, לפעמים נבחר בגוף תאורה גדול ויחיד בסלון, או לחילופין כמה ספוטים שקועים בתקרה לצורך הדגשת החלל.

טקסטיל ואקססוריז:
תופתעו לדעת אבל לפעמים זוג כריות מעוצבות, עציץ, תמונה על הקיר או וילון אוורירי בעצמם ישנו את החלל שלכם בצורה קרדינאלית. זה הזמן לבחור את הווילונות, הנרות, התמונות, המדפים, הכריות, המפות והשטיחים כדי לתת לבית שלכם "בוסט" של צבע וחיות.

הלבשת הבית הוא התהליך שמשלב בתוכו את כל הצבע ובעצם שם את הנקודה, סוף הפסוק וסימן הקריאה בעיצוב שלכם. ויש הקוראים לשלב הזה – השלב הכייפי. תהנו ממנו ותתפרעו.