עיצוב דירות יוקרה

פרויקט עיצוב דירה הוא מאתגר, במיוחד כאשר מדובר בעיצוב דירות יוקרה. עיצוב דירות היוקרה כולל עיצוב פנים של פנטהאוזים, דירות בבנייני מגדלים יוקרתיים וכמובן בתי קרקע גדולים.

המשותף לכל החללים הללו הוא מרחב פנימי גדול, שמצד אחד אין מגבלות בעיצוב שלו, אך מצד שני חייבים לשים לב לכל פרט, כדי ליצור הרמוניה מפוארת המשלבת את כל האלמנטים יחד. לפניכם 5 אלמנטים שיש לקחת בחשבון כאשר מעצבים דירת יוקרה:

  1. נוף – ברוב דירות היוקרה, בין אם מדובר בפנטהאוז, דירה בקומה גבוהה, או בית קרקע בו החצר נשקפת מבעד החלונות, הדגשת הנוף ושילובו בדירה ייתן לה נופח יוקרתי ויוסיף רבדים שונים לעיצוב. הנוף הטבעי הוא היפה ביותר שהעין יכולה להביט בו, הוא משתנה עם עונות השנה ומזג האוויר ולכן כדאי ניתן להתאים את צבעי העיצוב ואופי הבית לנוף הנשקף מהחלון או הוויטרינות, וכך להפוך את הבית לייחודי אף יותר.
  2. ריהוט – כאשר מעצבים דירת יוקרה הריהוט הוא חשוב ביותר, משום שהוא יקבע את טון העיצוב. במקרה של דירות יוקרה, ניתן ומומלץ להזמין רהיטים בהזמנה אישית, כך שתהיה התאמה מושלמת בין כל הרהיטים בחלל, ועדיין כל רהיט יעמוד בפני עצמו. בצורה כזו אפשר להבטיח כי הרהיטים יהיו ייחודיים, One of a kind, וכך לקבל חלל מעוצב ומיוחד שאין כמותו, כיאה לעיצוב דירת יוקרה. בנוסף, גם למיקום הריהוט יש השפעה גדולה על אופי החלל. רהיט ייחודי יכול להפוך להיות אלמנט בעל חשיבות גדולה כאשר ממקמים אותו במקום הנכון, ליד האביזרים הנכונים ועם התאורה הנכונה.
  3. אקססוריז – כמו בריהוט, גם את האקססוריז ניתן להזמין בהזמנה אישית וכך להבטיח את ערכם וייחודם. התמונות, חפצי הנוי הייחודיים, וילונות, קישוטים, פריטי וינטאז' – כל אחד מהם יכול להפוך לחלק אינטגרלי מהחלל ולקשר בין הריהוט, התאורה וחומרי הגלם.
  4. חומרי גלם – בדירות יוקרה אפשר לתת ליד הדמיון להשתולל ולהשתמש בחומרי גלם ובשילובים שונים בהם לא מרבים להשתמש בעיצוב דירות אחרות. בין חומרי הגלם האפשריים ניתן למצוא קורות עץ מיוחדות, בשילוב עם זכוכית ושיש המשדרים יוקרה, או בדים במרקמים שונים ואתניים, שאפשר להזמין ישירות מהמדינה בה מיוצרים. שילובים כאלה בעיצוב הפנים ייצרו אימפקט מרשים וייחודי בדירת היוקרה.
  5. תאורה – עולם התאורה כיום לא מסתכם במנורה או נברשת, אפשר ליצור גופי תאורה ייחודיים ומרשימים, או לחילופין תאורה נסתרת עם תוספת פרופילים נהדרים שיוסיפו יוקרה לדירה. ההחלטה אילו גופי תאורה משתמשים בעיצוב חלל הפנים היא חשובה ביותר, משום שהיא משנה את האופי והאסתטיקה של הדירה, תוך ניצול הפרקטיות שבאור הבוקע ממנה עבור כל חלל בפני עצמו.

בסופו של יום, עיצוב דירת יוקרה מצריך יצירתיות והשראה ממקורות שונים. למרות שדירת היוקרה מעוצבת על פי טעמו האישי של בעליה, מעצב פנים המתמחה בעיצוב דירות יוקרה יכול לתת רעיונות חדשניים ולהפוך את דירת היוקרה למפוארת אף יותר.